общение с носителями английского языка

How to Make It Your Own

Bonnie-small.jpgWould you like to have a peek into a craft workshop? Our today’s guest will give you such an opportunity.

Bonnie Scorer, a mother of three, a former educator and a very creative person (and the one who inspired me to make autumn felt leaves), is going to share her secrets of planning crafts, arranging materials and getting children involved. She is also going to prove the axiom that creativity runs in families and passes from generation to generation.

Meet Bonnie, the author of the website “Make It Your Own”.

Art for Small Hands

Julie-Voigt_0.jpgA few weeks ago I came across a blog I didn’t want to leave for a very long time. Would you believe your luck if you discovered a treasury of detailed clear-cut instructions of how to teach children to draw illustrated with photographs of real-life works and accompanied with a printer-friendly version? Well, I couldn’t.

The blog "Art for Small Hands" is run by Julie Voigt who has taught art for over twenty-five years in public, private, and Montessori schools, both in the United States and Hong Kong. Julie has a degree in art education and her teaching experience spans pre-school children through eighth-grade. I am happy to have Julie as a guest.

English Club. Мир без границ!

teddybear1.pngПриветствую всех! Помните, я рассказывала вам о своём блоге на английском, в котором опубликованы как авторские рассказы, так и гостевые посты, а также интервью с интереснейшими людьми? Я очень ценю, что вы проявили интерес к материалу и дали советы по поводу организации информации. Именно они помогли мне принять решение перенести содержимое блога сюда. Итак, сегодня я рада сообщить вам, что в рамках и на территории "Клуба любителей английского языка" начинает свою работу "English Club"!

Сила мотивации

Zelya_0.JPGВпервые Гузель обратила на себя моё внимание своими удивительными работами из бумаги, которые они выполняют вместе с дочкой и выставляют у себя блоге «Творим вместе с детьми». Вскоре я узнала, что Гузель обладает отменными организаторскими способностями – кстати, один из свежих примеров, где они проявились, это «Коллективный блог для мам», созданный и поддерживаемый руками Зелечки. Но и это ещё не всё: оказалось, что Гузель свободно владеет английским языком и, живя в России, запросто общается с иностранцами. И я очень рада, что она согласилась-таки прийти к нам в гости, т.к. меня давно уже интересует история её успеха.

Психологические аспекты искусственного билингвизма

small_suitcase.jpgВсё когда-нибудь кончается. Так и наш с дочкой этап насыщенного погружения в язык длиной в три с лишним года, похоже, подошёл к концу (о причинах я писала раньше). Мы пришли к тому, к чему мы пришли и, хочется надеяться, готовы двигаться дальше. Итак, что мы имеем на сегодняшний день.

Чем утолить языковой голод

Olya-Shilova_0.jpgКажется, ещё только вчера мы обсуждали тему «Подводные камни при обучении иностранному языку», поднятую Олей на форуме, когда она впервые появилась на сайте. Но, оказывается, прошёл уже почти год и у Оли растёт и успешно развивается ребёнок-билингв, которому посвящена значительная часть её блога “Shilkimylki”. А сама Оля согласилась поделиться с нами своим опытом изучения языка. Но не только: прочитав это интервью, вы будете точно знать, как поддерживать английский в живом «рабочем» состоянии – так сказать, “at your fingertips”.

Билингвизм: от смешения к дифференциации языков

small_suitcase.jpgМой маленький билингв растёт, неумолимо приближаясь к четырёхлетнему рубежу. И как-то одновременно мы с дочкой почувствовали, что наши методы изучения языка остались в прошлом и пора изобретать новые.

Ещё недавно я говорила с Дашей исключительно на английском, когда мы были одни, и переходила на русский в присутствии других людей. Если в наш англоязычный период дочка приносила мне русскую книжку, я "читала" ей её на английском.

Word Nymph's Point of View

monica-welch_0.jpgMonica Welch runs a wonderful blog "Word Nymph" where among other subjects she raises language issues. Being a keen observer, Monica never leaves any ambiguous or difficult word matters that come her way without investigating into them. The results of her thorough analyses are enjoyed and discussed by her blog readers. Being one of them, I found myself interested in what stands behind the blog and asked Monica for an interview.

The Art of Living

cameron-brooks-2_0.jpgStopping by someone’s blog, I always read the “About” page first. Here is what I read about Cameron:

"Cameron Brooks has a Bachelor of Arts in Early Childhood Education and is a third-grade teacher. When he is not practicing tai chi or chi gong with his students, you may find him planting succulents in unlikely planters such as old skateboard decks, helmets, or broken seashells. In addition to writing essays and reviews for Literacyhead, Cameron is also a surfer, a skateboarder, a vegan chef, and a photographer."

I was pleased to find a lot in common. I did not only meet a colleague but also noticed some of the things Cameron is interested in attract me as well.  But there is a huge difference between us: we belong to different cultures. I decided to ask Cameron a number of questions and he kindly agreed to answer them. 

A Girl with a Pencil in her Hand

Eden-Glenn_0.jpgI found Eden Glenn’s blog through the keyword “story”. Having learned the first thing about writing a story, I decided to stay a bit longer. Soon I knew that Eden is an aspiring author who is learning the craft of writing and sharing both her knowledge and experience. A short time later I discovered that Eden is a very hospitable, warm-hearted and outgoing person. To my great joy, Eden agreed to an interview. 

About Fogs and Frogs

frog.gifIn my childhood my father worked as an interpreter. It was his job to meet English-speaking foreigners and accompany them about the city.

When I was a girl of about seven or eight, Dad once asked Mum and me to the circus where he was to take a young Englishman from Nottingham called Marc. By that time I’d only started to learn English at school.

RSS-материал